Ile kosztuje otwarcie agencji reklamowej?

Reklama jest dźwignią handlu. Wiedzą o tym doskonale wszyscy marketingowcy tworzący kreacje sprzedażowe, które mają nas zachęcić do wydawania większej ilości pieniędzy. Nie tak łatwo jednak mniejszym firmom wybić się ze swoimi produktami na rynkach konsumenckich. W tym celu nieodłącznym partnerem biznesowym jest agencja reklamy.

W związku z licznym zapotrzebowaniem na takiego partnera biznesowego, wielu młodych ludzi decyduje się na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej właśnie w tej branży. Na początku pojawia się jednak wiele pytań dotyczących tego ile kosztuje otwarcie agencji reklamowej, jakie trzeba załatwić formalności, aby otworzyć tego typu działalność, a także jakie PKD powinniśmy wybrać z całego wypisu klasyfikacji działalności gospodarczej.

W internecie znajdziemy wiele poradników, które krok po kroku przeprowadzą po poszczególnych etapach zakładania własnej działalności gospodarczej. Poza tymi formalnościami powinniśmy jeszcze zwrócić uwagę na jeszcze jedną ważną kwestię, a mianowicie zbadanie zapotrzebowania rynkowego. Może okazać się, że agencja reklamy w Poznaniu jest bardziej niszowym zjawiskiem niż agencja reklamowa we Wrocławiu, a co za tym idzie mamy większe możliwości już na starcie, aby pozyskać klientów. O tym przekonała się Agencja reklamy Resactive.pl działająca właśnie w Poznaniu.

Założenie agencji reklamowej wiąże się ze stałymi miesięcznymi kosztami

Wracając do meritum. Koszt założenia działalności gospodarczej nie jest wygórowany. Musimy sie jednak liczyć z faktem, że co miesiąc będziemy zobowiązani opłacać za siebie oraz osoby współpracujące bądź ewentualnych pracowników składki do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a także podatek od sprzedanych usług. Ponadto niezbędne będzie wyposażenie biura agencji reklamowej. Nie jest to bowiem działalność, która opiera się o pracę wyłącznie z komputerem osobistym.

Przede wszystkim konieczne jest wynajęcie biura, co w większych miejscowościach może być kosztowne, szczególnie na starcie, kiedy działalność dopiero się rozkręca i nie ma jeszcze zbyt wielu klientów. Początkowo możemy zdecydować się na uruchomienie działalności we własnym mieszkaniu, jednak może to nieść za sobą większe opłaty z tytułu podatku. Kolejna istotna kwestią jest zakup odpowiedniego sprzętu. Niewątpliwie niezbędny będzie komputer dla każdej osoby zatrudnionej w naszej firmie.

Przyda się również sprawdzony jakościowo sprzęt fotograficzny, a także sprzęt do filmowania np. dron lub kamera. Nie obejdziemy się również bez profesjonalnego oprogramowania, które ułatwi pracę grafikowi, pozycjonerom i informatykom. Wydatkiem będzie również wykupienie domeny i prowadzenie własnej strony internetowej, aby zaistnieć w przestrzeni wirtualnej. Wydatki można mnożyć, a tak naprawdę jest to dopiero wierzchołek góry lodowej. Jeżeli czujemy, że mnogość kosztów zaczyna nas przerastać, warto zapoznać się z ofertami dopłat unijnych lub ofertą Inkubatorów Przedsiębiorczości, które oferują wsparcie na starcie.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *